نهال رویش

شرکت گلخانه سازی نهال رویش

نهال رویش

شرکت گلخانه سازی نهال رویش

هزینه ساخت گلخانه و مجوزهای لازم برای احداث در سال 1402

هزینه ساخت گلخانه چقدر است؟ این سوالی است که تقریبا هر روز در دایرکتت یا در پشتیبانی سایت از ما پرسیده می‌شود. یکی از مهم‌ترین سوال‌های افراد قبل از ساخت سازه گلخانه، هزینه ساخت گلخانه است. با توجه به شرایط اقتصادی موجود، هزینه سازه گلخانه کمی سنگین است؛ به همین دلیل بیشتر افراد از وام گلخانه برای تکمیل سازه خود استفاده می‌کنند.

به‌طور کلی هزینه ساخت گلخانه یا سرمایه لازم برای ساخت گلخانه به ازای هر یک متر مربع  با تجهیزات، حدود ۹۰۰ تا ۳ میلیون تومان می‌باشد. مقدار سرمایه لازم برای ساخت یک متر مربع گلخانه (فقط خود سازه، بدون تجهیزات) حدود ۶۰۰ تا ۹۰۰ هزار تومان است.

این هزینه شامل سازه، نصب و پوشش آن می‌شود. باقی هزینه‌ها مانند تجهیزات سرمایش گلخانه، تجهیزات آبیاری گلخانه، سیستم‌های گرمایش و… را می‌توانید در ادامه این مطلب مطالعه فرمایید. پس تا انتهای این مطلب با شرکت گلخانه ساز نهال رویش همراه باشید.

مزایای گلخانه نسبت به کشاورزی سنتی
اگر اطلاعات کاملی درباره گلخانه ندارید، شاید بد نباشد که کمی درباره مزایای احداث گلخانه نسبت به زمین کشاورزی و کشاورزی سنتی بدانید. ساخت گلخانه در ابتدا ممکن است زیاد اقتصادی و به صرفه به نظر نیاید. اما در دوره‌های میان مدت (پنج سال) و بلند مدت خواهی فهمید که مزایای گلخانه نسبت کشاورزی سنتی بسیار بیشتر است. اگر قصد دارید وارد صنعت کشاورزی شوید، بهتر است سراغ صنعت گلخانه‌ای بروید. در ادامه به‌طور مختصر برتری گلخانه نسبت به مزرعه را شرح می‌دهیم. برای دریافت اطلاعات بیشتر در این باره می‌توانید مقاله مزایا گلخانه را مطالعه فرمایید.

مصرف آب بسیار کم
میزان مصرف آب در گلخانه یک چندم مزرعه است. زیرا به‌طور هدفمند مصرف می‌شود و با توجه به روش‌های کشتی که در گلخانه مورد استفاده قرار می‌گیرد، محصولات به آب کمتری نیاز دارند. این گونه به آینده صنعت کشاورزی ایران و منابع آب این سرزمین نیز کمک خواهید کرد. 

عدم توقف کشت در طول سال
کشت گلخانه‌ای مانند کشت هوای آزاد به آب و هوا وابسته نیست و امکان کنترل فضای داخل محیط گلخانه وجود دارد. برای مثال امکان پرورش سبزی در هوای آزاد در فصول سرد و به خصوص زمستان وجود ندارد. اما حتی در زمستان  پرورش سبزی در گلخانه جریان دارد و با کیفیت و کمیت بهتری نیز صورت می‌گیرد. همچنین دیگر محصولات را می‌توان خارج از فصل آن‌ها پرورش داد و  دیگر نگران شرایط آب و هوایی نبود.